Par pirmo formulu

Aerodinamika un balstiekārta ir galvenie veiksmes komponenti Pirmās formulas sacīkstēs, taču bez atbilstošajām riepām, braucējiem nav cerību uz uzvaru. Sacīkšu riepas ir izgatavotas no ļoti mīkstas gumijas, kas piedāvā labāko iespējamo saķeri pret trases segumu. Šīs riepas mēdz nodilt ļoti ātri.

Riepu gumiju mīkstums ir atkarīgs no sastāvdaļu daudzuma gumijā, no kuriem trīs galvenie ir oglekļa, sēra un eļļu. Būtībā, jo vairāk naftas ir riepās, jo mīkstāka tā būs. Pirmās formulas auto riepas parasti tiek piepildītas ar īpašu, slāpekļa gaisa maisījumu.

Tipiskas sacīkstes parasti ilgst četras dienas. Komandām ir atļauti izmēģinājuma braucieni divas dienas pirms kvalifikācijas sacensībām. Tad notiek kvalifikācijas sesija, kas notiek, lai noteiktu, kādā secībā auto uzsāks sacensības sacīkstēm. Kvalifikācija notiek trīs kārtās, kuru laikā braucēji sacenšas par ātrāko braukšanas laiku, lai tiktu nākamajā kārtā. Dalībnieki tiek atsijāti, balstoties uz uzstādīto apļa laiku, kamēr ir palikuši 10 dalībnieki. Pēc tam trešā un pēdējā kārta ir pabeigta, lai izveidotu katra dalībnieka starta pozīcijas.

Oficiālo sacensību laikā dalībnieki uzsāk sacensības tādā kārtībā, kādā tie ir kvalificējušies. Iesākumā tiek izbraukts iesildīšanās aplis, lai katrs braucējs var noteikt sacīkšu trases stāvokli. Sacensību uzvarētājs ir pirmais, kas šķērso finiša līniju, nobraucot noteiktu apļu skaitu.